недеља, 26. април 2009.

Sell in May or stay to play?


The Halloween pokazatelj je varijanta je stare berzanske poslovica "Prodaj u maju i otiđi". Nije jasno što uzrokuje efekat, iako se često misli da se odnosi na ljetovanje. Smatra se da je rast hartija od vrijednosti u periodu od novembra do maja, u prosjeku, znatno snažniji nego u ostalim mjesecima. U takvim strategijama, zalihe se prodaju na početku maja a dokupljuju u jesen (obično oko Halloweena).
Iako se ovaj efekat je često neformalno citira on je u akademskim krugovima prilično zanemaren i smatra se praznovjerjem. Ipak, analiza iz 2002. godine autora Boumana i Jacobsena u 36 od 37 zemalja je pokazala da je godine teorija uistinu ’’pila vode’’. Te godine je povrat u tim zemljama u spomenutom periodu bio negativan ili niži od prosječne kamatne stope.
Svakog maja mediji (pogotovo Bloomberg) se sjete ove "mudrosti". Tako me ova karikaturica i asocirala na tu teoriju. Maj je, recesija u jeku,... do novembra ima još pola godine. Osim što će (nadam se) biti znatno hladnije nego sada ostaje da se vidi šta će biti sa akcijama. Da li je bilo pametnije dići sidro sada ili čekati jesen?
Uvijek će se naći generala poslije bitke koji će za šest mejseci tvrditi kako su imali genijalnu strategiju. Zasigurno, i sada postoje akcije koje ne bih držao ni šest minuta.

Нема коментара:

Постави коментар