петак, 1. август 2008.

Kako nastaje politika kompanije

Izvršen je istraživački eksperiment nad majmunima. U kavez su uvedena četiri majmuna. Na sredini je postavljen visoki drveni stub na čijem vrhu se nalazio svežanj banana. Jedan od gladnih majmuna počeo se penjati uz stub kako bi došao do banana. Ali u trenutku kad je prišao vrlo blizu istraživači su ga zalili hladnim tušem. Majmun se ubrzo spustio sa stepenica i napustio pokušaj da se nahrani. Svaki je od majmuna pokušao isto i svakog je zaustavila hladna voda iz tuša. Nakon nekolko pokušaja i oni su konačno odustali. Zatim su istraživači izveli iz kaveza majmuna i doveli drugog, novog majmuna. Kad se pridošlica počeo penjanti prema banana ostali su ga zgrabili i povukli na pod. Nakon što mu se to nekolko puta desilo konačno je i on odustao pa nije više ni pokušavao. Istraživači su tako, jednog po jednog, zamjenjivali majmune. Svaki put bi novog majmuna ostali povlačili dolje prije nego što bi ovaj uspio stići do banana. Vremenom su u sobi ostali samo oni majmuni koji nikada nisu osjetili hladan tuš. Niti jedan od njih se nije želio prekršiti pravilo koje je zatekao kad je stupio u novu okolinu, a da ustvari nije imao pojma zašto.

Tako nastaje politika kompanije.

Нема коментара:

Постави коментар